Your browser does not support JavaScript!

FACILITY MANAGEMENT MEGOLDÁSOK

Opteamus Facility Management rendszerünk jó választás a garázs-szoftvereken túl, de a nagyberuházáson innen.
Bármely szervezetre rugalmasan testreszabható.

Facility Management rendszer Opteamus

Facility Management alapok

Egy FM megoldás elsődleges funckiója az ingatlanok nyilvántartása, és a bejelentések kezelése. A legegyszerűbb - gyakran ingyenes - facility management megoldások meg is állnak ezen a ponton, és egyszerű hibabejelentő, helpdesk szoftverként működnek. Apró vállalkozásoknak, akik egyetlen, vagy néhány kisebb helyszínért felelősek, ennyi talán elég is. Minél nagyobb a szervezet, és minél komolyabb ügyfélkört kell kiszolgálnia, annál inkább merülnek fel szempontként olyan funkciók, amelyek csak a komolyabb FM megoldásokban elérhetőek.

TMK karbantartás

Élesebb környezetben elvárás, hogy ne csak a bejelentéseket tudja kezelni egy FM szoftver, de a rendszeres karbantartásokat is. Lehessen ütemezni és követni a Liftek ellenőrzését, a Kazánok karbantartását, vagy az Ipari alpin ablaktisztítást. Egy komoly rendszer nem csak a késéseket mutatja ki, de proaktív módon, emailben is figyelmezteti a felelősöket az előttük álló munkákra.

Alvállalkozók kezelése

Magyar viszonyok között rendkívül elterjedt az alvállalkozók bevonása az üzemeltetésbe. A saját technikusok és alvállalkozók ma már mobil eszközökről, tabletről vagy mobilról is el kell érjék az üzemeltetési adatbázist. Hogy egy facility megoldás követni tudja ezt a tempót, ahhoz kifinomult jogosultsági rendszerre van szüksége, hogy ki-ki csak annyit lásson a teljes üzemeltetési adatbázisból, ami rá tartozik. Ugyanígy fontos, hogy a felhasználás és a változtatások masszívan naplózva legyenek.

Alvállalkozók esetén különösen fontossá válik a munkalapok kezelése, ami ma már 100% digitálisan megoldható, beleértve a munkalapok képernyőn való alárását is. Amíg egy kisebb üzemeltető cég esetén ennek nincs jelentősége, egy közepes vállalkozás e nélkül ma már nem versenyképes. Egy egyszerű helpdesk ticketing rendszer megbírkózik a bejelentések nyilvántartásával és kipipálásával, de a precíz digitális munkalapozást ritkán tartalmazza.

Pénzügyi kapcsolatok

Minél nagyobb az üzemeltető szervezet, és minél kiterjedtebb az ügyfélkör, annál több feladata van a pénzügynek, a backoffice-nak. Egy jó facility management megoldás ebben is sokat segíthet. Ha rendelkezésre állnak pontosan kitöltött digitális munkalapok, azok alapján mind a vevők, mind az alvállalkozók felé elvégezhető az elvégzett munkák tételes elszámolása. Ez havonta sok-sok munkaidőt takarít meg az irodistáknak, és jelentősen csökkenti az elszámolási hibák és a viták számát.

Van az a méret, ami felett az alvállalkozóktól érkező bejöv számlák mennyisége is gondot okoz. Ezeknek a számláknak az érkeztetése, engedélyezése, esetleg kifizetése szintén magas szintű FM funkció.

Integrált PM Funkciók

Sok társaság foglalkozik az FM üzemeltetés mellett Property Managementtel is. Nekik olyan integrált rendszert kell választaniuk, ami a PM és FM funkciókat egyaránt tudja, egyetlen közös adatbázisban tartva minden összefüggő adatot. A bérlői adatok, szerződések és közművek kezelése kívül esik ugyan a klasszikus Facility management megoldásokon, de mégis gyakran felbukkanó igények. Valójában: egy jó facility management megoldásnak igazából integrált FM és PM megoldásnak kell lennie.

Skálázhatóság és testreszabhatóság

Lesznek megoldások, amelyek nyilvánvalóan elégtelenek, és lesznek olyanok amelyek talán túlságosan is komplexek az aktuális igényekhez képest. A két véglet között válogatva fontos szempont, hogy melyik megoldás mennyire testreszabható, milyen terméktámogatást biztosít a gyártója, és milyen áron kínálja a végeredményt. Olyan szoftvert válasszon, ami gyorsan igazítható az Ön üzletmenetéhez.

Mennyi idő egy Facility Management bevezetése?

Az Opteamus CAFM rendszer bevezetése jellemzően 2–8 naptári hetet vesz igénybe. Az idő a feladat függvénye: nem mindegy, hogy csak ticeketés a feladat, vagy TMK, közmű-elszámolás, pénzügyi elszámolás, és hasonló témák is részei a munkának.

Valójában a legtöbb idő az ügyfél alap-adatainak összegyűjtésével telik el. Egy irodaház esetében általában pár nap alatt előállnak a szükséges excelek, amiket betöltünk a rendszerbe. Ugyanakkor volt már példa arra is, hogy hónapokat vártunk amíg egy teljes gyárkomplexum számba vegye a saját épületeit és helyiségeit.

Ajánljuk magunkat

Opteamus kódnevű, saját fejlesztésű magyar facility management rendszerünk olyan képességekkel rendelkezik, amelyekkel más szoftverek nemigen. Egy gyors bemutatón szívesen megmutatjuk, hogy egy korszerű facility management megoldás milyen előnyöket jelent Önnek a mindennapi munkában. FM szoftverünk megér egy bemutatót!

FM funkciók

Mit és hogyan tud segíteni egy Facility management megoldás a mindennapi munkában? »

PM funkciók

Mit kínál szoftverünk a kezelőknek? »

Nyilvánvaló előnyök

Az Opteamus facility management megoldás képességei alaposan túlmutatnak a klasszikusokon. Mennyiben tudunk többet? »

Felhős megoldás?

Semmi kedve egy új rendszer üzemeltetésének terhét a nyakába venni? Távszolgáltatott felhő megoldásunkat épp erre találtuk ki »

Telepített megoldás?

Erős informatika van a házban, és amúgy is szeretne a falakon belül tudni minden adatot? Semmi akadálya!»

Tudástár építés

Az Opteamus több mint FM megoldás, automatikusan képes mindenről és mindenkiről jól kereshető tudásbázist építeni... »

Györkő
"Rugalmassága miatt választottuk és nem csalódtunk." Györkő Zoltán - Balabit cégalapító
Dobó
"Vannak azért ebben az országban érdekes fejlesztések..." Dobó Doransky Mátyás - w2 guru
Bátorfi
"Ez a lényeg. Erről kellene szólnia az informatikának..." Bátorfi Zsolt - MS Hungary Rendszermérnök
 
Szerző Hoppán Gergely

Szerző

Hoppán Gergely vagyok, a budapesti Alpha Consulting 1996 alapítója. Én vagyok az Opteamus CAFM rendszer ötletgazdája, és mai napig vezető tervezője. Több mint 30 éve foglalkozom nagyvállalati adatbázisokkal. Számtalan bevezetését vezettem, változatos ágazatokban, a legkülönbözőbb cégeknek, és büszke vagyok rájuk.

Linkedin profilom | Opteamus blogom | Cégünk

Érdekli? Megmutatjuk!

Cég*:
Név* :
Beosztás* :
Email* :
Telefon:

Nyilvánvalóan csak helyénvaló célra használjuk az adatait, sem tukmáló levelektől, sem levakarhatatlan telemarketingesektől nem kell tartania.

 

 Igen, megismertem és elfogadom az erre vonatkozó adatvédelmi tájékoztatót.

A magyar Opteamus FM Szoftver rendszer rugalmas és hatékony megoldás a garázs-szoftvereken túl, de a tízmilliós megoldásokon innen - több mint 20 éve.

Opteamus FM Szoftver rendszerünket azoknak a szervezeteknek szánjuk, akik ipari szintű FM funkciókat szeretnének az adatmennyiség, a biztonság, a teljesítmény vagy a megbízhatóság tekintetében, de mindezt az egyedi szoftverek kreativitásával és rugalmasságával. Akik professzionális megoldást keresnek, de valós áron.

Megmutatunk mindent élőben - kérjen bemutatót, nézze meg árainkat!