CAFM RENDSZER
CAFM rendszer a garázs-szoftvereken túl, de a nagyberuházáson innen.
CAFM rendszer, amit kedvelnek: az Opteamus
Az Opteamus CAFM rendszert azoknak a kezelő és műszaki üzemeltető cégeknek szánjuk, akiknek nem elég egy dobozos létesítménygazdálkodás szoftver, hanem rugalmasan testreszabható megoldást keresnek. Nincs két cég, aki egyformán működik, és mi erre maximálisan fel vagyunk készülve.
A CAFM rendszer (Computer-Aided Facility Management) egy olyan szoftvermegoldás, amely segíti az ingatlanok és létesítmények hatékony kezelését és karbantartását. Fedezze fel az FM alkalmazások legfontosabb funkcióit, beleértve a karbantartás menedzsmentet, energiahatékonyságot és eszközkezelést, hogy javítsa vállalkozása működését és csökkentse költségeit.
Ipari szintű facility management funkciókat és property management funkciókat kínálunk az adatmennyiség, biztonság, teljesítmény vagy a megbízhatóság tekintetében, de mindezt az egyedi szoftverek kreativitásával, egyszerűségével és rugalmasságával. Azoknak, akik professzionális CAFM megoldást keresnek, de azt nem presztizsberuházással, hanem valós áron akarják megvásárolni.
A rugalmasság versenyelőny

Jól tudjuk, hogy minden üzemeltető és kezelő vállalat másképp működik, pedig viszonylag szűk ágazatról van szó. Mindenki másfajta adatokat szeretne tárolni, más épületek és mindenkinek más funkciókra van szüksége. Jellemzően más a helyzet egy bolthálózat esetén, ahol egy lokáció csupán néhány helységből áll, és teljesen más a helyzet az irodaházak esetén, ahol egy létesítményen belül nem csak hogy sok helységgel kell számolni, de akár különálló épületszárnyakkal és emeletekkel. Nem létezik olyan "dobozos" megoldás, ami egyértelműen jó megfejtést tudna adni. Mi ezzel pontosan tisztában vagyunk, ezért is terveztük Opteamus létesítménygazdálkodási rendszerünket eleve rugalmas felépítésűnek. Szoftverünkben szinte minden testreszabható, és ami mégsem, azt is napok alatt szívesen lefejlesztjük ügyfeleinknek. Opteamus rendszerünk gyorsan követi az üzlet és az élet változásait, hosszú távon is jó szolgálatot tesz ügyfeleinknél.
CAFM rendszer funkciók

Nyilvántartjuk épületeit, azokat igényük szerint területekre, szintekre, helységekre bontva. Eszközeit, berendezéseit tetszőleges tulajdonságaikkal tároljuk, rendszeres karbantartásukat ütemezzük. Az Opteamus alkalmazás lényege a rugalmassága. A munkák elvégzése 100% digitális munkalapokkal dokumentálható, sőt elszámolható, akár az alvállalkozói, akár a vevői felé.
Az Opteamus CAFM a pénzügyi területen is sokat segít - nem csupán nyilvántartjuk a szerződéseket, de gombnyomásra intézzük azok havi kiszámlázást. Igény szerint kezeljük a bejövő számlákat, bankja felé elkészítjük a csoportos kifizetések feladását. Komplett közmű elszámolásunkkal napra és forintra pontosan határozzuk meg a bérlői költségeket, a közös fogyasztást az Önök szabályai szerint osztjuk szét.
- Ingatlan- és helyiségkezelés:
Épületek, helyiségek és területek nyilvántartása.
Tetszőleges, egyedi topológia használata.
Bérleti szerződések kezelése. - Karbantartás és üzemeltetés:
Preventív karbantartási ütemtervek.
Javítási munkák nyomon követése.
Berendezések és eszközök nyilvántartása. - Energiagazdálkodás:
Energiafogyasztás monitorozása.
Fogyasztás szétosztása a bérlők között.
Költségcsökkentési lehetőségek azonosítása.
- Eszközkezelés:
Eszközök nyomon követése és karbantartása.
Élettartam-elemzések.
Nyilvántartási és leltározási funkciók.
- Pénzügyi elszámolások:
Bejövő számlák engedélyezése.
Digitális munkalap alapú elszámolások.
Feladás a számlázási rendszer irányába.
- Biztonság és hozzáférés-kezelés:
Hozzáférési jogok és biztonsági protokollok kezelése.
Biztonsági események monitorozása.
Biztonsági berendezések karbantartása.
- Jelentéskészítés és elemzés:
Testreszabható jelentések készítése.
Teljesítmény mutatók (KPI) nyomon követése.
Ütemezett kimutatások emailben.
- Dokumentumkezelés:
Építészeti és mérnöki rajzok tárolása.
Szerződések és jogi dokumentumok nyilvántartása.
Dokumentumok könnyű elérése és megosztása.
- Kapcsolatkezelés:
Szállítói és szolgáltatói adatok nyilvántartása.
Szolgáltatási szintek (SLA) kezelése.
Kommunikáció és visszajelzések nyomon követése.
Mennyi idő egy CAFM rendszer bevezetése?
Az Opteamus CAFM rendszer bevezetése jellemzően 2–8 naptári hetet vesz igénybe. Az idő a feladat függvénye: nem mindegy, hogy csak ticketezés a feladat, vagy TMK, közmű-elszámolás, pénzügyi elszámolás, és hasonló témák is részei a munkának.
Valójában a legtöbb idő az ügyfél alap-adatainak összegyűjtésével telik el. Egy irodaház esetében általában pár nap alatt előállnak a szükséges excelek, amiket betöltünk a rendszerbe. Ugyanakkor volt már példa arra is, hogy hónapokat vártunk amíg egy teljes gyárkomplexum számba vette a saját épületeit és helyiségeit.
20 éves magyar fejlesztés, kiváló referenciákkal

1996 óta foglalkoznunk professzionális nagyvállalati adatbázisokkal és szoftver rendszerekkel. Ez a szakmánk. Ottani tapasztalatainkat és saját kreativitásunkat ötvöztük Opteamus kódnevű, saját fejlesztésű magyar szoftverünkben, ami így olyan képességekkel rendelkezik, amelyekkel más szoftverek nemigen. Egy gyors bemutatón szívesen megmutatjuk, hogy egy korszerű létesítménygazdálkodási megoldás milyen előnyöket jelent Önnek a mindennapi munkában, böngészőből és mobil eszközökről is.
"Hoppán Gergely vagyok, a budapesti Alpha Consulting 1996 alapítója. Én vagyok az Opteamus CAFM rendszer ötletgazdája, és mai napig vezető tervezője. Több mint 30 éve foglalkozom nagyvállalati adatbázisokkal. Számtalan bevezetését vezettem, változatos ágazatokban, a legkülönbözőbb cégeknek, és büszke vagyok rájuk." Hoppán Gergely - Alpha Consulting
"Az Alpha Consulting munkatársaival való rugalmas és gördülékeny együttműködés, a fejlesztők kiemelkedő szakmai tudása és villámgyors reakcióideje garantálta a projektjeink zökkenőmentes megvalósulását. Igazi értéket jelentett számunkra, hogy mindig számíthattunk rájuk – gyorsan, profin, hatékonyan" Balanyi Kata - Merkbau junior tulajdonos



